Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie is de dwarsfluitist bij the Bintangs?

Onlangs beluisterde ik weer eens wat oude nummers van the Bintangs, en ik vroeg me af wie de dwarsfluit speelt op bv Travelling in the USA en Ridin' on the L&N.

6 maanden geleden
in: Muziek

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

De dwarsfluit bij The Bintangs wordt meestal bespeeld door Nico Prins. Hij speelde onder andere op nummers als "Travelling in the USA" en "Ridin' on the L&N".

The Bintangs hebben in hun carrière verschillende muzikanten gehad, maar Nico Prins is een bekende naam als het om de dwarsfluit gaat. Als je meer wilt weten over zijn bijdrage aan de band of andere leden, laat maar weten!

Wie heeft ook goede herinneringen aan de muziek van The Bintangs of weet meer over de bandleden? Deel je favoriete nummers of feiten!
(Lees meer...)
6 maanden geleden
Antoni
6 maanden geleden
@Gwen, Nico Prins wordt niet genoemd als bandlid op https://nl.wikipedia.org/wiki/Bintangs Op die pagina is een heel uitgebreid overzicht te vinden van de leden en oud-leden. Ik vraag me zeer af of dit antwoord correct is!! Veel websites vermelden Nico Prins als drummer, maar ook dan niet voor de Bintangs!
tinus1969
6 maanden geleden
Gwen lijkt weer eens te hallucineren
Zijn naam is Jan Wijte. Behalve dwarsfluit speelde hij ook gitaar en mondharmonica. Hij verliet de band in 1973.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 11 juni 2025 21:33: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
6 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing