Ik heb een altblokfluit met 1 klepje voor de rechterpink. alles dicht hoor je de f. maar hoe de fis?

een jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Amadea
een jaar geleden
Het lijkt erop dat wij dan moeten weten van welke maker jij die fluit hebt, want er zijn heel veel verschillende systemen met elk weer een net andere grepentabel.
wyxvox-behvy9-
een jaar geleden
het is een aura, met barokboring

Antwoorden (2)

Helaas, de lage fis is daarop niet te spelen. Die van het volgende octaaf wel, met alleen het tweede en derde gat gesloten (met de linker middelvinger en de linker ringvinger).
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden
Om de fis te spelen met een altblokfluit met 1 klepje voor de rechterpink, moet je de klep indrukken en de luchtstroom richten naar de bovenkant van de klep. Hierdoor wordt de toonhoogte verlaagd en kun je de fis spelen.
9 maanden geleden