Wat is een leuke naam voor een nintendocore band?

Mijn beste vriend en ik willen samen een "nintendocore" band maken en zoeken nu achter een leuke naam. Als je niet weet wat nintendocore is. Het is gewoon een genre waar de liedjes gebaseerd zijn op een retro spel bijvoorbeeld pac-man. Waarvan de soundtrack dan nagemaakt word en versterkt met gitaar/drums/vocals.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaa.. waarom niet? :3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is nintendocore echt een naam die meerdere mensen gebruiken voor dit genre of alleen hoe jij zelf het noemt? Want dat is wel echt een heel mooi woord, zou tof zijn als bandnaam.

Het beste antwoord

8 bits of freedom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Mario's (of iets met bros.), The 2-bits band (of hoeveel leden jullie band ook heeft), Anologics (omdat het nog niet digitaal was... Ik weet niet meer... zoek anders inspiratie bij de retro games...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang niet alle namen van nintentocorebands zijn daadwerkelijk gerelateerd aan de ouderwetse NES (nintendo). Probeer het desnoods ruimer te zoeken om niet alle Mario's, Sega's Pacmans te vermijden. Dat zijn namen die er te dik op liggen. Denk wellicht aan een populairdere game met een vaste core om je naam bekendheid te vergroten en interesse te wekken.
Bijvoorbeeld a la Starcraft: The High Templars of iets dergelijks..

Leuk dat jullie iets starten. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
autotuners
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nintendocore ~~~~~~~~ Indoctrine Neon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad nice :D
Wat dacht je van ''Advance"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfoeh.. daar kun je veel kanten mee op.

Je kunt een game titel parodieren :Donkey Song.
Een bestaande muziekterm nemen er iets retro's ingooien: bithoven.
Gewoon een bestaand woordpakken dat al iets in zich heeft : soundbyte.
Of gewoon iets 'unieks' : ploink.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de naam Ploink denk ik ook meteen aan zulke muziekjes, dus dat is wel echt een heel goeie denk ik!
wat dacht je van de super mario bross