Waarom 'rappen' Nederlandse rappers met een buitenlands accent?

Het valt me echt vaak op dat Nederlandse rappers (zoals Lange Frans en Baas B of iets dergelijks) 'rappen' met een buitenlands accent. Waarom doen ze dit?

Persoonlijk vind ik het accent enorm irritant, want het lijkt bijna alsof ze geen Nederlands meer praten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom denk je dat ze relatief onbekend blijven.

Antwoorden (3)

omdat rappen in nederland uit straatcultuur komt en daar word straattaal gesproken, een mix van nederlands, engels, antiliaans en dergelijke. Mijn ouders vonden "cool" of "vet" al verbasteren van de nederlandse taal maar dat pikte ik op straat op, nu twee generaties verder zijn de woorden ook twee generaties verder..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik de jeugd wel eens hoor praten, doet dit me sterk denken aan een mengeling van alle culturen welke nederland rijk is. Bijna geen enkele jongere praat nederlands zoals het hoort en zoals ik het van mijn ouders heb geleerd en zo is dit ook met dat "gerap". Hierin zit ook de multicultuurtaal verwerkt, anders zal het voor de jongere niet om aan te horen zijn. Het is niet anders!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens een Limburgse rapper gehoord, in nep-Amsterdams. Want dat doet Ali-B ook zo, ja toch, niet dan?

Ja, bij de Osdorp Posse hoort dat zo. Maar een rapper uit Breda hoor je gewoon niet te kunnen verstaan als niet-Brabo.