Staat de AH winkel playlist openbaar?

Ik werk bij de Appie en de afgelopen tijd is de muziek kwaliteit enorm vooruit gegaan. Ik vind het een beetje raar om contstant op shazam te zitten tijdens werktijd. Weet iemand of deze playlist ook ergens openbaar staat?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Muziek
6.8K
TomVanA
2 jaar geleden
Tweet, mail of bel de AH even. Anders even aan je supermarktmanager vragen. Die weten dat vast wel.
SimonV
2 jaar geleden
Lijkt niet het geval. Iemand die er werkt, maakt de lijst zelf:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLA13B1624A927B246
lieveheersbeestjeee
2 jaar geleden
Die lijst worden inderdaad vaak samengesteld door mensen van bovenaf. Toen ik bij een horecaketen werkte, kon je dat heel makkelijk nagaan door het simpelweg na te vragen bij de leiding. Die weten er vaak meer van en het is eenvoudig te achterhalen.

Antwoorden (1)

Contact opnemen met het hoofdkantoor (HK). De winkels krijgen een voorgeprogrammeerde playlist toegestuurd. AH laat onderzoek doen, bij welke muziek de klanten zich het beste voelen. En met welke muziek zij het meest kopen en zo lang mogelijk in de winkel blijven, maar niet te lang. Daar zit een hele marketing achter.

Vroegah, en dan heb ik over in ieder geval 2006 kregen de winkels een cd in een beveiligde bracket toegestuurd. Gewone cd's passen niet in de speler. Dit heeft te maken met de buma stemra. Er word een speciale playlist samengesteld en daar word voor betaald, dus andere muziek afspelen in de winkel was niet toegestaan, vandaar ook die cd's in de beveiligde bracket.

Als deze bracket opengebroken werd kreeg de winkel een boete. In ons filiaal hadden we 1 opengebroken bracket van een cd die we als "zoek" gemeld hadden bij het HK. Hier deden we na sluitingstijd andere cd's in.

Het HK weet welke cd's er in omloop zijn en zij kunnen daar meer over vertellen.

In het verleden kon het MT kan eventueel een nieuwe cd bestellen. Mijn moeder deed dat nog wel eens toen zij nog bij AH in het MT werkte en ik klaagde dat we al weer een half jaar naar dezelfde muziek zaten te luisteren. Mijn moeder en ik werkte in dezelfde winkel.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Helaas is dat tegenwoordig niet meer, gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Zodat er elke dag andere muziek is, wel blijven komen er sommige nummers vaker terug.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Oke, dat was wel te verwachten natuurlijk. De tijd staat niet stil :-)
Desondanks bestaat de buma stemra nog steeds. En ik ga er vanuit dat AH nog steeds moet betalen voor hun muziek, zodat ze toch een soort van vaste playlist hebben. Ik zou het nog steeds via het hoofdkantoor proberen.