Waar is het liedje 'Happy Together' van The Turtles bekend van?

Vooral het beginstukje (imagine me and you), en het begin van het refrein.

Ik vermoed dat ik het van een reclame ken, of van een film, maar ik heb me kapot gezocht en niets gevonden. Het is niet die van Albert Heijn, en ook niet die van Toyota.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Muziek
3.8K
Antoni
2 jaar geleden
Hier https://en.wikipedia.org/wiki/Happy_Together_(song) vind je veel informatie over het liedje. Misschien staat de versie die jij bedoelt er ook genoemd.
SimonV
2 jaar geleden
Heineken is het dus ook niet?
https://www.youtube.com/watch?v=-6xjkNXY-jE Op televisie is het nummer gebruikt in vele afleveringen van The Simpsons en That ‘s Show. Ook in Cupid, Scrubs, ER, The Wonder Years, en Name Is Earl en de videogame Super Smash Bros. Het is ook gebruikt in tv-commercials voor Coldwell Banker, Florida Orange Juice, NFL, Burger King, Heineken (uitgezonden in Europa), Toyota, Twix, US West (nu Qwest) 'Extra' kauwgom, Smith’s Potato Chips en Applebees met de tekst 'Imagine Steak and Shrimp ...'.
Antoni
2 jaar geleden
@SimonV, je bedoelt waarschijnlijk 'That '70s Show' en 'My Name Is Earl'.
marjolein55
2 jaar geleden
Liedje kwam ook voor in Grease de film en musical

Antwoorden (1)

Misschien dan die van Dubbeldrank caribische cocktail.
. . .
Ergens vond ik de informatie dat het ook de herkenningstune van Adam's Family was. Een soap over het dagelijks leven van Adam Curry met zijn dochter en zijn toenmalige vrouw. Heb je dat tv-programma misschien gevolgd?
. . .
= Adamʹs Family
. . .
= Adamʹs Family
Toegevoegd op 29 mei 2021 20:48: tekst
Amadea
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
+Daar ken ik het van iig.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Het is helaas niet degene die ik zoek.
Amadea
2 jaar geleden
Waar associeer jij het beschreven muziekfragment dan mee? Ergens moet je toch een vermoeden hebben van de inhoud van de reclame of de filmscène...