Kan je de pianolessen toepassen op een Yamaha E443 key board?

Nu met corona zie je digitale piano lessen Kan je die pianolessen toepassen op Yamaha e443 key board, want er is een scherm met Piano.
Quote uit handleiding:
( Naast piano, orgel en andere 'standaard' toetseninstrumenten bevat dit instrument
een groot aantal voices zoals gitaar, bas, strijkinstrumenten, saxofoon, trompet,
drums en percussie, en zelfs geluidseffecten, waardoor u een grote verscheidenheid
aan muziekgeluiden hebt. ) Unquote

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Griffin
3 jaar geleden
Wat is precies je probleem? Want je geeft zelf al aan dat er een scherm met piano is?

Antwoorden (1)

Ja en Nee.
Op zich kun je met behulp van een keyboard jezelf wegwijs maken met een klavier. Alleen is een keyboard een ander instrument dan een piano, met het meest belangrijke verschil dat een keyboard geen aanslaggevoelige toetsen heeft (sommige wel, maar vermoed dat degene die jij gebruikt dat niet heeft).
Tevens is de weerstand van de toets heel erg anders dan die van een piano (totaal ander mechaniek).

Dus: wil je piano leren spelen is het altijd aanbevolen op dat op een echte piano te doen. Omdat - naast dat je het klavier moet leren kennen - je ook je vingers gaat trainen en ontwikkelen. Dat gaat simpelweg niet op een keyboard.

Al denk ik dat het geen kwaad kan om een begin te maken op een keyboard om eens uit te vinden of het wat voor je is.