Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een LP zonder tekst in de middencirkel, met muziek van de Rolling Stones. Wie weet er iets van?

Er staan 12 nummers op. O.a.:Tell me baby, I want to be loved.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
Heb je er geen hoes bij?
TurfGraver
3 jaar geleden
Waarschijnlijk van de mono boxset.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

THE ROLLING STONES - ROLLING AGAIN. Het is een zogenoemde bootleg vinyl van begin jaren zeventig. Uitgebracht zonder toestemming van de eigenaar van de nummers. Deze praktijk was in de jaren zestig en zeventig vrij gebruikelijk. Het betrof meestal zeldzame opnames of opnames van live concerten en werden op de zwarte markt verhandeld onder liefhebbers en fans. Zo ook met dit album van eerste studio opnames en nummers die kwalitatief ongeschikt waren bevonden door de studio. De helft van dit album bevat covers en is eigenlijk nooit een succes geweest. Maar een andere bootleg: "Brussels Affair 1973" is vanwege het succes uiteindelijk officieel (digitaal!) uitgebracht in 2011 en geldt nog steeds als één van de beste live albums van The Rolling Stones.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Vreemd dat Tell me baby er niet op staat...
BarendV
3 jaar geleden
"Tell me baby" staat niet op deze plaat, maar in de songtext lees je "but baby, I want to be loved." van het nummer "I want to be loved". Wellicht hoort de vraagsteller iets anders. https://genius.com/The-rolling-stones-i-want-to-be-loved-lyrics

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding