Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet de Britse groep/band die muziek maakte met toeters, fluitjes en pannen?

Op YouTube kwam ik eens een video tegen van een groep/band uit Engeland, die bestond omstreeks de jaren '70. Deze groep bestond uit een aantal mannen met karakteristieke hoofden. Ook was er een klein mannetje bij. Ze maakte muziek met pannen, toeters en fluitjes. Dat deden ze om de beurt en dat riedeltje herhaalde zich telkens, zodat er een melodie ontstond. Ze zijn een keer op de Nederlandse televisie geweest, in een show gepresenteerd door (ik dacht Jos Brink). Wie weet misschien hoe deze groep heet?

3 jaar geleden
in: Muziek
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat was de The Bonzo Dog Doo-Dah Band
(Lees meer...)
Toegevoegd op 29 juni 2020 07:34: bron
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Ik weet niet waar de minnen vandaan komen ik ken de groep heb de lps en vele optredens van ze gezien ze gebruikte van alles tot tuinslangen aan toe
Amadea
3 jaar geleden
Dat zij behalve instrumenten ook andere voorwerpen in hun optredens gebruikten maakt nog niet dat zij de groep zijn die vraagsteller zoekt. Lees de vraag nog eens goed: er wordt op alleen pannen, toeters en fluitjes een riedel bedacht die de mannen herhaalden en tot een melodie maakten.
ronron1212
3 jaar geleden
Dat dede deze mannen ook alleen moet je ze dan wel kennen en weten wat ze allemaal deden.
gast167780
3 jaar geleden
Ik heb een aantal video's bekeken van deze band. Helaas is het niet de groep waarnaar ik opzoek ben. Wat we nog te binnen schoot was dat het wat oudere mannetjes waren (schatting in de 60). Toch bedankt voor de moeite om mee te zoeken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding