Waarom moeten mensen altijd een label geven aan muziek en uiterlijk?

Het is wel makkelijker om te weten wat het is. Maar neem het voorbeeld 'emo'. Het komt van emotioneel. Mensen gebruiken het nu zo anders, bij wijze van spreken kan een 'hippie' opeens 'emo' genoemd worden. Dan heb je ook nog, wat is het verschil tussen alto en emo. En is alto wel alto als nu 2/3 van de wereld alto is. Lekker met de hele wereld lopen roepen dat we anders zijn. Ik erger me er hardstikke aan.
En ja ik heb lopen overdrijven.
Maar ik spreek uit ervaring.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mijn zoon is het pas Emo als je je polsen er van wil opensnijden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, ik zeg ook niet dat ik niks te maken heb met de stijl of zo. Maar ik ga niet over mijzelf bepalen wat ik 'ben'.
Maar ik snap jullie idee ;D
@ Stippel
Ja dat wordt nogal vaak gedacht. Kan ik helaas niks over zeggen. Ik weet wel dat mensen dat denken omdat de mensen die 'zichzelf snijden' dat doen omdat ze daarmee hopen hun verdriet en blabla weg te 'snijden' en wel meer redenen. Daarbij dragen die mensen dus meestal donkere kleuren, en alles wat mensen relateren bij emo alto punker weet ik het. Zo is die link ontstaan.
Maar natuurlijk geldt dit niet voor iedereen. Ik bedoel, ik ben wel alternatief denk ik, (als ik het begrip wel mág gebruiken na misbruiken ervan) en ik ben gewoon super happy ookal draag ik graag zwart.

Het beste antwoord

Ach, alles moet een naam hebben. Dat is bij alles zo, overal moet een label opgeplakt worden. Ik erger me er ook aan hoor, maar het hoort bij het massagedrag van de mens.
Als mensen een hippie ineens emo gaan noemen, dan mag je concluderen dat diegene geen flauw idee heeft waar hij/zij over praat. 2/3 van de wereld alto is inderdaad lichtelijk overdreven, maar sommige subculturen worden nou eenmaal gehyped. Voor emo de laatste tijd..
Maar als je zelf tot die subcultuur hoort, dan herken je ze toch van verre? Dan zie je het verschil tussen 'echt' en 'wannabe'. Dat zie je onderling gewoon en je weet van elkaar wel hoe alternatief je werkelijk bent.
Ik vond het een paar jaar terug eigenlijk wel mooi dat dat alternatieve steeds meer in de winkels kwam te liggen.. Had ik mooi wat meer keus;)

Trouwens.. om nog even op je vraag terug te komen.. waarom mensen dat dus doen? massagedrag. Er moet gewoon een stempel op en dan is het of afgedaan, of interessant voor hun.
Maar weet je wat het ergste is naar mijn mening?
Veroordelen! DAT is pas irritant. Afgaan op het uiterlijk en dan meteen een oordeel over iemand hebben, hoe oppervlakkig kan een mens zijn? Ik kan me er ontzettend aan storen, maar ook dat is het massagedrag van de mens in deze wereld helaas.
Wees blij dat je anders bent dan de rest en wees daar trots op!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Herkenbaarheid van de mensen.
Zo weet iedereen over wie we het hebben.
Zijn de bepaalde 'subcultuur' niet blij met hun naam.
Dan gaan ze het zo in de wereld in brengen met een andere naam.
Voor de rest zou ik als ik jou was er me niet teveel zorgen/druk om maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Literatuur is ook zo'n mooi voorbeeld. Of mainstream. Of boeren. Of kunst. Of kitch. Noem maar op eigenlijk.

Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al: het is makkelijk als je met één woordje ongeveer aan kunt geven wat het ongeveer is. Mensen zijn daar goed in en hebben daar behoefte aan om de wereld verklaarbaar te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind muziek mooi of niet mooi. Dat heeft geen ene moer te maken met label of genre,net zo als ik er vrij in ben om aan literatuur(althans bepaalde)geen bal aan te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen stoppen alles het liefst in hokjes, houdt het overzichtelijk. Maar het generaliseert natuurlijk wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoort ook een beetje bij de jeugd in de leeftijdsgroep 15-30 jaar (ruwweg). Die groeperen, en uitten zich dan op een bepaalde manier. In de jaren 80 was dat disco of punk, in de jaren 90 rap of skater of house, etc. Nu is dat blijkbaar emo of alto. Naast kleding onderscheidt zich dat ook in muziek, en velen keren dat (onterecht) ook om, alsof de muziek je levensstijl bepaalt.