Hoe heet het nummer dat gemaakt is over het deuntje Bridge on the River Kwai Theme?

de tekst gaat zo: Schele ik zie een vliegmachien!
Schele zie jij er twee misschien?
Schele, ik ken nie vele,
dat jij er twee ziet en ikke maar een!

helaas krijg ik op google en youtube niks gevonden iemand die toevalig weet waar ik er iets van kan vinden?

4 jaar geleden
in: Muziek
14.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
het is heel gemakkelijk te vinden op youtube.nl want dit moet je invoeren MUSIC FROM THE MOVIE Bidge on the River Kwai en dan komt alles tevoorschijn
Daveputje
4 jaar geleden
Zo slim ben ik ook nog wel, maar als er nog niet bij staat waar ik om vroeg? Wat dan? Heel google al gehad etc...

Antwoorden (1)

Het heeft geen titel. Het betreft slechts deze vier regels - waarschijnlijk bedacht in de Jordaan te Amsterdam - als gezongen versie van de melodie van de Colonel Bogey March (gecomponeerd door Kenneth Alford, pseudoniem van Frederick Joseph Ricketts).

Een spotversie In het Engels gaat erover dat Hitler maar één bal heeft. En zo bestaan er meerdere versies van.
Amadea