Wat betekent meli?

In het liedje "Meli meli" hoor je steeds het woord "meli".
Wat betekent dat woord eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Muziek
13.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Ik ken het liedje niet maar Meli is een meisjesnaam dus wellicht wordt dat ermee bedoeld.
Amadea
4 jaar geleden
Ik dacht gelijk aan honing, en dat blijkt inderdaad de betekenis van die meisjesnaam te zijn. Dus misschien is het een koosnaam voor degene die geliefd wordt. Zoals in het Engels honey wordt gebruikt voor waar wij in het Nederlands schatje zouden zeggen.

Het beste antwoord

Meli Meli is een Arabische term en eigenlijk niet letterlijk te vertalen in het Nederlands. In de track wordt bedoeld dat iemand je hoofd zo op hol laat slaan dat je niet meer weet wat er met je aan de hand is of wat je aan het doen bent. Het is het beste te vertalen als: wat is er met mij?
SimonV