Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ging muziek van vroeger vaak over drugs?

Bands zoals o.a Pink Floyd en The Beatles hebben een aantal nummers die over drugs gaan. Tegenwoordig hoor je het minder vaak in songs (m.u.v rap). Kan iemand mij uitleggen waarom in de muziek van de jaren 70 alles over drugs ging?

M.v.g

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Muziek
2K
Erna55
5 jaar geleden
In je vraag noem je " vaak" .
Vervolgens zeg je dat de Beatles "een aantal" nummers over drugs hebben gemaakt. De Beatles hebben zeker meer dan 200 nummers geschreven. Dan maak je de sprong naar: ...in de muziek van de jaren 70 " alles" over drugs ging.
Ik begrijp niet waarom je tot de conclusie komt dat alles over drugs ging.
TurfGraver
5 jaar geleden
Ben wel benieuwd naar welke nummer van The Beatles.
Ja er zijn genoeg mensen die "menen" dat het over drugs gaat maar dat kan ik van veel nummer van tegenwoordig ook zeggen.
Interpretatie heet dat geloof ik. ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In de jaren 70 waren drugs en met name het gebruik van drugs voor velen nieuw, en daarom leuk en interessant. Ook waren er toen minder gevaarlijke drugs op de markt dan tegenwoordig, of de gevaren werden nog onderschat. Tegenwoordig is de houding tegenover drugs in de maatschappij wel anders dan toen.
(Lees meer...)
Antoni
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding