Welke piano akkoorden worden er voor dit lied gebruikt?

http://www.youtube.com/watch?v=iwKfVy32Cm8
'K vind het namelijk een heerlijk lied en wil graag de pianopartij erbij spelen, ga namelijk volgend jaar weer meedoen met een open avond op school.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben niet echt geschoold in muzieknotatie en zo, maar ik geloof dat de akkoorden zo heten als ik hier heb staan. Ik wist geen Nederlandse naam voor ‘diminished’. Ik hoop dat je er wijs uit wordt. Refrein: "Ik ga…" C mineur (C, Eb, G) (2x) F majeur (F, A, C) (2x) etc.. "Gewoonweg lekker…" C mineur 7 (C, Eb, G, Bb) (2x) F majeur (F, A, C) (2x) etc.. Break: C mineur (C, Eb, G) (2x) F majeur (F, A, C) (2x) Coda (of heet het anders?): "Altijd maar…" C majeur (G, C, E) (2x) C majeur (C, E, G) (2x) Niet helemaal zeker van bovenste twee akkoorden. Zitten wat dissonante noten tussen. Maar ik geloof dat het hoofdzakelijk twee variaties of het C majeur akkord zijn. "...gek van" C majeur (G, C, E) B diminished (F, B, D) G majeur (D, G, B) C majeur (C, E, G) Dit is het ongeveer. En het herhaalt zich dan. Toegevoegd na 8 minuten: O, PS.: en de baslijnen moet je er zelf dus bij verzinnen. ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100