Hoe komt dat stand-up comedy wordt vergeleken met jazzmuziek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (5)

Omdat er bij allebei veel improvisatie is
13 jaar geleden
emotie.

Sommige dingen kun je goed van je afschudden door te zingen of er grappen over te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wel omdat het allebei ontzettend saai is of omdat mensen die van jazz houden het zelfde soort 'volk' is dat van jazzmuziek houdt. Zo van het soort waarvan ze hier zeggen "ze schijten hoger dan hun kont staat".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Mensen die van jazz houden zijn inderdaad dezelfde mensen die van jazzmuziek houden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En van Dixieland in de meeste gevallen, maar ook van Stand-up comedians.
Stand-up comedy wordt vergeleken met jazz, omdat je door ook een schema hebt waarop je gaat improviseren. Ritmisch en razendsnel speelt de comedian in op de grillen en luimen van z'n publiek. Het publiek kaatst terug en daardoor ontstaat een dialoog.

Toegevoegd na 46 seconden:
door = daar
Amadea
13 jaar geleden
Goede stand up comedy en goede jazz vragen om een hoge maat van inteligentie en gevoel. In allebei wordt gevraagd van je intelect om veel deductie werk te doen. Gevoel en intelect moeten goed afgestemd zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft niets met intelligente te maken. Wel met gevoel. Een goede jazzmusicus hoeft heus niet heel erg intelligent te zijn. Hij moet het gevoel van de muziek hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk je niet dat gevoel en inteligentie zijn twee kanten van een munt?