Wat kan de reden zijn dat met X-factor winnaar Jaap een cover uitgebracht wordt als single?

En dan zo'n vrij oudbollig nummer van Journey?
Er kan toch veel meer geld worden verdiend met een nieuw nummer? (Denk aan de rechten van de schrijver)
Daarbuiten is dit nummer naar mijn mening compleet niet hitgevoelig, alhoewel het natuurlijk wel een hit zal worden dankzij de vele fans die het zullen aanschaffen...

Ik begrijp het echt niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Dat is de strategie van de platenmaatschappij. Ze spelen op safe want ze willen Jaap niet als een tiener idol positioneren maar als een sort middle of the road Marco Borsato achtig zanger. De doelgroep voor hem is 30+ op die manier hopen ze om een lang cariere te bouwen. Met een niew onbekend nummer nemen ze te veel risico met de wat oudere doelgroep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat.
Een cover uitbrengen van een ouder nummer kan heel leuk zijn als je daarmee de jongere doelgroep probeert te pakken, de mensen die het origineel niet kennen. Maar dan moet je het ook in een bijzonder hip jasje steken, wat niet is gebeurd.
Maar de (oudere) personen die het nummer van Journey al kennen zullen dit zeker niet beter vinden. Zelf denk ik ook echt dat er niet wordt gericht op de dertig plussers, maar zoals altijd op de jongeren.
Dat zijn nu eenmaal de mensen die X-factor kijken en die head over heels fan worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te hooren aan de arrangement van de nummer en het feit dat het gaat om Sony denk ik toch 30+... Maar het wordt straks duidelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn jouw redenen om Sony te koppelen aan 30+?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk naar de lijst van sony artisten en denk onder welke music style en leeftijdsgroep kan Jaap geplaatst worden. Ze gaan meestal op artist bouwen voor 3 albums ( 1 + optie op nog twee) Jaap is geen tiener artist dus het gaat richting de oudere public die later de arena kan vullen. Of dat ze gaan hem opbouwen voor de international- maar dat denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet jij dit allemaal?
Ben jij werkzaam in de muziekwereld? In elk geval ken ik een heel groot aantal Sony artiesten die aboluut niet op ouderen zijn gericht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was in de entertainment industrie
Als je een ouder nummer pakt wat vroeger populair was, dan weet je dat het nummer an sich zal bevallen. Covers hebben vaak in een nieuw jase groot succes. Als je EN een nieuwe zanger EN een nieuw nummer in de markt populair wilt maken moet je warschijnlijk veel meer energie steken in de promotie.

'Beter goed gejat dan slecht bedacht' zeg maar.