Wat is de betekenis van het liedje silence?

Het liedje is van Marshmello en Khalid

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
4.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Liedje gaat over het verzamelen van de moed om te vertellen hoe je je voelt.
https://www.google.nl/amp/s/genius.com/a/khalid-struggles-with-his-loneliness-on-marshmello-s-new-single-silence
Maar op ander sites hebben ze zelf ook ander betekenissen.
Belangrijkste is denk ik wat het voor jou betekent.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor dit soort vragen heb je nou Google.
Tik in: "waarover gaat Marshmello silence" en het eerste antwoord is een wikipedia-pagina waarop het antwoord gewoon te lezen is.

Antwoorden (2)

Het gaat over iemand die strijdt met emoties en zelfverzekerdheid in een relatie. Gedurende het nummer voelt de ik-figuur steeds meer kracht om angsten te overkomen, om daarna de stilte te doorbreken waarin hij zich gevangen voelde.
Amadea
6 jaar geleden
Je kunt er alleen een eigen interpretatie op loslaten, want de tekst is op veel manieren uit te leggen. Zelf geeft hij aan in een interview dat de eerste zin hem het meeste doet;
'I'd rather be a lover than a fighter'..'ik zou liever een minnaar zijn dan een vechter'.
Verder gaf hij zelf aan; 'geen kommentaar' te hebben op de tekst van Silence.

https://www.iheart.com/content/2017-08-28-interview-marshmello-opens-up-about-khalid-collab-silence-in-his-words/

Ik zie de tekst als een dialoog met zichzelf en zijn onmacht om uit de stilte te treden. Hij is nu eenmaal 'liever een minnaar dan een vechter' en accepteert, na veel vechten ertegen en zich overal zorgen om te hebben gemaakt, de gewelddadigheid om hem heen. Hij heeft zich er mee afgevonden dat vechten ertegen niet helpt en hij is een met zijn stilte en wil voor zichzelf spreken, omdat hij al zo lang stil is geweest.
Feitelijk gaat de hele tekst over het verlangen naar een relatie en het missen ervan.

Het lied gaat over een man die nog nooit een relatie heeft gehad die gebaseerd was op echte liefde voor elkaar. Misschien heeft hij nog nooit echt van iemand gehouden?
Hij realiseert zich nu dat hij het eigenlijk hardop moet uitspreken om door zijn 'binnenstilte' te breken. Hij wil iemand die van hem houdt en waar hij ook van houden kan, maar tot dan blijft hij zitten in zijn eigen stilte.