Als een album door verschillende artiesten is gemaakt, hoe wordt de opbrengst dan verdeeld?

denk bijvoorbeeld aan albums met film soundtracks, zoals Suicide Squad en Bright

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan waar de royalty's liggen van zo een album.
Maar over het algemeen zullen de opbrengsten verdeeld worden onder de verschillende artiesten.
6 jaar geleden
Dat wordt in een contract tussen de diverse artiesten vastgelegd. De opbrengst zal over het algemeen verdeeld worden naar evenredigheid van de bijdrage die elke artiest geleverd heeft.