Wie kent tekst en muziek van liedje over twee kleine kikkers (puitekes?)?

toen kregen ze honger en ze hapten snel 5 vette vliegen en dat smaakte wel... kinderliedje over 2 kikkers die op een blad aan het spelen waren en uiteindelijk komt de reiger....

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Antwoorden (1)

Kennen doe ik het niet, maar ik ben wel goed in googelen. In elk geval een deel van de tekst is op internet te vinden. Wie weet helpt dit om het geheugen op te frissen van iemand die het nog volledig weet:

Twee kleine puidekens zo teer en jong
zaten te spelen op een pompelblad
zij kregen honger en ze snapten snel
twee vette vliegen en dat smaakte wel
en ze zongen "kwak kwak kwak" en ze sprongen "plak plak plak"
en ze sprongen om het verst en ze sprongen in de plas
en ze zongen tot het avond was.

Toen kwamen alle oude puiden aan
en 't jonge volkje moest naar bedje gaan.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ergens kwam ook:' één werd er wakker en die zei 'kwak,kwak'. Zwijg zei de ander want ik heb nog vaak'..toen kregen ze honger en ze snapten snel, twee vette vliegen en dat smaakte wel....