Wat is de componist van de suite waar "good to go" van Flamman & Abraxas op gebaseerd is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Het beste antwoord

Daar herken ik geen Suite in maar een Ouverture. En wel van de Barbier van Sevilla, gecomponeerd door Gioacchino Rossini. Hoor maar op
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De melodie van het refrein is gebaseerd op een stuk uit de opera The Barber Of Seville van componist Gioachino Rossini. Deze hit neemt ook een prominente plaats in in de film Naar De Klote! uit 1996, met o.a. Thom Hoffman en Tygo Gernandt.
Amadea
6 jaar geleden
De officiële titel van de opera luidt 'Il barbiere di Siviglia'.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies wat ik zocht. Dank!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://forum.fok.nl/topic/1924241/9/25?token=7bd369179b26507851a768ca4fb079a9&allowcookies=ACCEPTEER+ALLE+COOKIES
Amadea
4 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee, JoanDArc?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Onderaan de pagina vond ik eenzelfde vraag met als antwoord ook een mooie opname van de suite van de Barbier van Sevilla.