Waarom is het zo dat zo ongeveer elk Spaanstalig liedje het woord "corazón" bevat?

Dit lijkt wel een wet van Meden en Perzen! (Wat het woord betekent hoef je me niet meer uit te leggen: hart.) Sla je in de Spaanse culturen soms een raar figuur als je dit woord niet in liedjes gebruikt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Antwoorden (2)

Veel van dat soort liedjes zijn liefdesliedjes. Mi corazon betekent letterlijk 'mijn hart', maar wordt meer bedoeld als een koosnaam. Zoals wij schat/schatje zeggen of in het Engels ze 'baby' zeggen. In liefdesliedjes komen deze koosnaampjes bijna altijd voor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het woord "corazón" betekent niet alleen hart maar ook lieverd, dus net zoals dat in bijna elk Engelstalig liedje het woord "baby" (= lieverd, schatje) voorkomt, bevat zo ongeveer elk Spaanstalig liedje het woord "corazón".

Daar komt nog bij dat Zuid-Europeanen en Latijns-Amerikanen over het algemeen passioneler zijn dan de gemiddelde "nuchtere Hollander". Een Spaanse of Zuid-Amerikaanse zanger of zangeres zal dus meer en vaker liedjes (willen) zingen over zijn of haar geliefde en het publiek zal dat soort liedjes liever horen dan de gemiddelde Nederlander normaal of acceptabel vindt.
Antoni