Moet je bij een muziekalbum perse een naam ?

Wat ik bedoel is zeg maar , je hebt een EP en veel muzikanten en rappers hebben dan een naam voor dat album.

Ikzelf maak muziek waarbij elk nummer verschilt met de rest.
Maar ik wil wel graag een overzichtelijk album maken met bijvoorbeeld 10 tracks.

Ik heb er alleen geen zin in om een titel te gebruiken.
Kan je dan gewoon zetten : EP 1 ?

Weet dat er niet echt regels voor zijn maar vroeg het me eigenlijk gewoon af .

6 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (1)

Nee, een muziekalbum hoeft niet per se een naam.

Het eerste album van Whitney Houston was bijvoorbeeld titelloos. Wie het toch een titel wilde geven, kon het "Whitney Houston" noemen. Haar tweede album heette overigens "Whitney".

(ik vraag me trouwens af in hoeverre er in het digitale tijdperk nog werkelijk albums worden gemaakt, nu men via internet eenvoudig de individuele liedjes kan publiceren)
Antoni
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Er is een eindeloze lijst van titelloze LPs/CDs; de bekendste waarschijnlijk 'the white album' van The Beatles, die zo werd omdat de hoes volledig wit was, maar die officieel titelloos was.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Ik kan me een verhaal herinneren dat George Michael een titelloos album uit wilde brengen. Hij vond namelijk dat een titel in de hoofden van mensen al een bepaald richting aan een nummer zouden geven alvorens ze maar een noot van het nummer gehoord hadden. En dat wilde hij niet. Vandaar dat met dat idee van een titelloos album kwam. Maar dat 'mocht' toen niet. Met name omdat veel computers in de huidige tijd een titel eisen, of anders "in de war" konden raken. Na veel wikken en wegen heeft hij zijn album toen "Listen Without Prejudice" genoemd. Disclaimer: bovenstaand verhaal is puur op mijn twijfelachtige geheugen gebaseerd.
Wees vrij dit met correcties aan te vullen.
andyka
6 jaar geleden
Bedankt voor de reacties