Hoe plaats ik de brug op mijn viool?

Hoi allemaal,
Ik heb laatst een viool gekocht waarbij de snaren moesten verwisseld worden en de viool ook een grondige schoonmaakbeurt nodig had. Ik had de brug verwijderd en alles schoongemaakt. Daarna had ik de snaren er terug op geplaatst maar dit ging een beetje verkeerd: de snaren waren wat de strak aangedraaid waardoor de brug dubbel klapte ( niet gebroken ) en ik weer opnieuw moest beginnen. Mij vraag is dus: wat heb ik verkeerd gedaan en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
2.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://youtu.be/1Dc1NNEDFHA is een probleem die velen hebben ... er zijn gelukkig ook veel tutorials voor ... deze man legt het je stap voor stap uit
Antoni
7 jaar geleden
Je hebt de snaren te strak aangedraaid, schrijf je zelf al.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn opa is vioolbouwer,
1. Als je bij een vioolbouwer heb onderhoud kunnen hun dat in een paar seconden doen
2. Of je doet het zelf, dan leg je hem recht voor je en jeg heb goed neer (waarschijnlijk zit er ook een afdruk) en leg je de snaren zo goed mogelijk in de gleuven en draai je ze eerst zacht aan en daarna stemmen. Ik ga iets in blok letters schrijfen, Dat zijn belangrijke punten DE SLEUTELS HEBBEN EEN GAT MET DE SNAAR EN JE DRAAIT ZE OP EEN APARTE MANIER EN ZORG ER VOOR DAT JE TIJDENS HET DRAAIEN (HARD) GOED NAAR BINNEN DUWD EN OH JA PAS OP EN DE DUNNEN SNAREN WANT DIE KUNNEN GOED KNAPPEN Succes! Waarschijnlijk ben je al klaar maar voor de volgende keer. :)

Antwoorden (1)

Zorg ervoor dat de brug eerst helemaal recht en op de goede plek staat. Daarna leg je de -niet strakke- snaren op de goede plek op de brug en draai je de snaren voorzichtig strak. Waarschijnlijk stond de brug niet helemaal op de goede plek toen je het voor de eerste keer probeerde.