hoe heet dat liedje uit de 70s waar een groep jongens en meisjes tegenoverelkaar dansen als soort van strijd?

Een jongen en een meisje dansen tegenover elkaar in die clip, en achter de jongen staat een hele groep jongens, en zo ook bij t meisje een hele groep meisjes. En ze doen een soort van wedstrijdje heb k begrepen. En t liedje komt uit de jaren 70 of 80. En t is dus een dansplaat van die tijd.

7 jaar geleden
in: Muziek
5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij bedoel je "Hey you!" Van de rock steady crew. Ik weet het nog want ik vond dat meisje toen heel stoer :-)

Antwoorden (1)

Eerst dacht ik dat het een liedje uit de musicalfilm Grease zou zijn. Maar daar komt die scène toch niet in voor. Dan moet het een oudere musicalfilm betreffen, namelijk West Side Story uit 1961. Het liedje heet "America". Op de youtube begint het bij 3:03
Amadea
7 jaar geleden
Siri1995
7 jaar geleden
Heeft t ook n gemoderniseerde versie? Want t kan goed, qua bepaalde stukjes, dat ie t is. Maar het is hm niet helemaal. Hij nijgt meer naar de muziek van jaren 80/70 wat de instrumentaliteit betreft, die dat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn eerdere, uitgebreide reactie is verdwenen in cyberspace, grrrr...
Ik had sowieso meer info nodig, en had Pia Zadora&Jermaine Jackson (ugh) geoppert, en Pat Benatar (Love is a battlefield) als mogelijkheid, maar mijn originele bericht had specifieke vragen ter onderbouwing. Helaas, ik ga het iig niet allemaal opnieuw posten, moet maar zo dan..