wat is een goede gitaar voor de beginnende metalgitarist?

metal is al jaren mijn passie, dus wil ik graag beginnen met een gitaar. maar het kiezen blijkt lastig.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

De Ibanez Iron Label wordt op dit moment beschouwd als de beste metal gitaar ter wereld, op Alibaba kun je deze goedkoop als kloon kopen en zijn absoluut niet slecht te noemen, en is zeker een goede basis voor een beginnend metal-gitarist.
Over een tijd begin je misschien ergens aan te ergeren zoals bepaalde klank of het ontbreken er van, en daar begint eigenlijk de reis... Maar het leuke van elektrische gitaren is dat je deze helemaal naar je eigen hand kunt zetten door pickup/bridges/tremolo/stop-ends te veranderen....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Of een chinees aliexpress gitaar nou zo'n goed idee is? :)
https://www.youtube.com/watch?v=KGqVLtdGeLc
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Turf, ik begrijp je bezorgdheid.. Maar er zijn ook filmpjes waar mensen lyrisch zijn over hun Chinese aanwinst... Je moet goed kijken wat de reputatie is van de aanbieder op Alibaba. Ik heb er onlangs een prachtige Les Paul gekocht die zelfs door een gitaarschool als zeer goed gebouwd werd beoordeeld, en dat voor €300.