Welk programma leent zich bij uitstek voor het componeren van 'klassieke' muziek?

Ik bedoel dus voor orchestrale muziek, met strijkers en al die 'klassieke' instrumenten. Welk programma gebruiken hedendaagse componisten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (3)

Musescore is een gratis software waarmee gecomponeerd kan worden. Werkt erg eenvoudig. De bladmuziek kan daarna worden afgedrukt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hedendaagse componisten gebruiken Finale. Dat is niet gratis, maar het biedt wel de meeste mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld je eigen handgeschreven bladmuziek inscannen,dat bewerken en uitprinten.Het is al jaren de standaard als het gaat om muzieknotatie, en het bewerken en samenstellen van bladmuziek.
Amadea
7 jaar geleden
Voor het maken van een compositie voor het vak muziek op het VWO werd Capella gebruikt. En het werd gespeeld door het opgeheven orkest Ereprijs.