Waar moet ik op letten als ik een DVD-speler wil kopen en hoe kom ik te weten of alle DVD's die in omloop zijn erop afgespeeld kunnen worden?

Nu draai ik DVD's op de Playstation-2, maar met bepaalde DVD's die mensen zelf gebrand hebben gaat dat vaak niet goed. Ik wil graag alle type DVD's kunnen draaien, ongeacht de wijze waarop ze gebrand zijn. Was is overigens een regiovrije DVD-speler?

13 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

Het klopt wel dat een goedkope dvd-speler bijna alles afspeelt want die hebben meestal niet zo'n foutcorrectie als de duurdere modellen aan boord.

Als een zelf gebrande dvd niet goed draait kan dat
verschillende oorzaken hebben.
-de dvd-speler staat niet goed ingesteld
-de combinatie brander en dvd. Zijn ze wel compatibel?
-de dvd is complete bagger. Men moet altijd naar de media code kijken. Er is echt verschil tussen een Tayo Yuden en een Princo. Het merk is niet belangrijk maar de media code.

De wereld van de dvd's is verdeeld in 6 regio's. Regio 1 tot en met 6. Dit om commerciële redenen. Europa is bijvoorbeeld regio 2 en Rusland regio 5. Een regio 2 speler speelt dan alleen dvd's af die gemaakt zijn voor regio 2.
Er is ook nog regio 0. Afspeelbaar in alle regio's
Een regiovrije dvd-speler is regio 0 en speelt alle dvd's af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

waar je op moet letten is dat de dvd speler cd cd-r cd-rw dvd dvd-r dvd-rw jpg mp3 mp4 kan afspelen als je dit allemaal ziet op het kaartje dan zit je goed wil je echt zeker dat je echt alles kan afspelen dan zou ik voor de goedkoopste dvd speler gaan want daar kan je alles op af spelen en zijn regiovrij