Hoe heet dit (klassieke) stuk uit Westewind (serie)?

In de TV serie Westenwind hoorde ik ooit een personage een klassiek stuk spelen op de piano, waar ik maar niet achter kom welk stuk en/of welke componist dit is.

Als ik mij goed herinner was dit in de aflevering "zeemansgraf". Een van de vrouwelijke hoofdpersonen had een relatie met een invalide man welke (in die aflevering) op het punt stond te overlijden. Er waren enkele scenes waarin je dit personage een klassiek stuk hoorde spelen.

Ik kan die aflevering niet via YouTube terug vinden, al ben ik er vrij zeker van dat "zeemansgraf" de naam van de aflevering was. Het personage kreeg namelijk na overlijden een zeemansgraf.

Wellicht is er iemand die een antwoord paraat heeft.

7 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Het stuk heet "Westewind Suite" en is gecomponeerd door de Nederlandse componist Jan de Haan.
Bronnen:
5 maanden geleden