hoe kun je jezelf het best horen zingen?

Door gewoon een oor dicht te houden
Of via een opname want bij een opname klinkt me stem heel anders(gewoon via me android samsung een opname) of een andere manier?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je stem klinkt voor jezelf altijd anders. Op welke manier je dit ook opneemt. Maar het is wel de beste manier om het terug te horen. De geluidskwaliteit van een telefoon ligt over het algemeen natuurlijk wel lager dan die van een professionele microfoon.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+bordeknor ik klink op mijn mobiele audio programma namelijk erg apart vind ik zelf(beetje pieperig)
Amadea
8 jaar geleden
Misschien is het dan gewoon zo dat jij pieperig zingt, masternl13. Je hebt al een aantal vragen gesteld over jouw zangkwaliteiten. De beste manier om daar wat over te weten te komen is door naar een zangdocent te gaan. Deze kan vertellen of het mogelijk is jouw zangstem de kwaliteit te geven die jij kennelijk graag zelf wilt. Door middel van zanglessen kan het pieperige dan misschien weg gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
amadea
ik krijg ook binnenkort(1 mei begint zangles) zangles
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt jezelf ook redelijk goed horen als je even je oren dichtdoet terwijl je zingt, je hoort het natuurlijk niet perfect, maar je zult wel horen wanneer je niet goed zingt.

Antwoorden (1)

Door regelmatig jezelf op te nemen, en hier kritisch naar te luisteren, kun je zelf al op veel punten je eigen zang gaan verbeteren. De eerste keer zul je wellicht wel heel hard schrikken. Je hebt misschien jezelf nog nooit horen zingen en je klinkt vaak heel anders dan je denkt. Maar als je vaker jezelf opneemt, en leert naar jezelf te luisteren, zul je steeds beter kunnen horen wat je precies doet met je mond en stem. En als je dat hoort, en dus ook weet wat je doet waardoor je zo klinkt, kun je dat ook aanpassen. Je zult bijvoorbeeld kunnen horen dat je niet goed verstaanbaar bent: je zult dus veel meer met je mond open moeten zingen en meer je best moeten doen op de articulatie. Of je hoort dat je heel erg knijpt wanneer je hoog gaat, vaak gaan mensen ook letterlijk met hun hoofd omhoog kijken en heel erg drukken en persen om die hoge tonen er uit te halen: je haalt de tonen juist als je ontspant en je hoofd gewoon houdt, met je kin naar beneden wijzend. Een zangdocent zou je daar heel goed bij kunnen helpen als je dit zelf niet kunt verbeteren.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is zo dat ik op een opname (vind ik zelf) erg pieperig klinkt maar iemand anders die ik het vroeg niet en ik weet niet hoe het komt en waar ik dus op moet oefenen(heb de baard in de keel wel)
(Ik heb trouwens niet gedisliked)