Waarin verschillen de MEP-2G en ProActiv Music Professional gehoorbescherming?

https://www.variphone-webshop.com/nl/product/55/mep-2g/
https://www.schoonenberg.nl/gehoorbescherming/muziek/professional

Als professioneel musicus wil ik me graag z.s.m. gehoorbescherming laten aanmeten. Het geluid mag niet vervormen, dus op elke toonhoogte moeten de oordoppen een gelijk aantal decibellen dempen. Na de zoektocht naar aangemeten gehoorbescherming voor musici vond ik bovenste twee varianten.

Na uren zoeken ben ik er nog niet uit: wat zijn de belangrijkste verschillen tussen deze twee in kwaliteit, of heeft iemand ervaring?

Alvast dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
4.1K

Het beste antwoord

Ik zie twee voordelen van de ProActiv Music Customized Professional:
- de oordopjes hebben een revolutionair filter met een vlakke demping in het frequentiegebied tussen 125 Hz en 8 kHz. Bij de specificaties van de MEP 2G zie ik dit niet expliciet staan.
- ze worden aangemeten.

Ze kosten slechts een tientje meer.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oordeel muziekcollectief:
Standaard geluiddempende oordoppen zijn ongeschikt om mee te musiceren, aangezien zij het geluidsbeeld vervormen, waardoor het hoge- of lage bereik eerder onhoorbaar wordt. Wij zijn dus op zoek gegaan naar oordoppen specifiek voor muzikanten, die geluid dempen zonder dit te vervormen en daardoor in een orkest te gebruiken zijn.
Wij zijn hierin uitgekomen bij de ProActiv Music Customized Professional oordoppen. Deze oordoppen voldoen aan onze eisen en zijn verkrijgbaar met een variabele demping van 10-25 dB (demping wordt gekozen afhankelijk van positie in het orkest).
SimonV