Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom spelen musici op begeidingscd's zo snel?

Vandaag speelde ik voor het eerst een muziekstuk mee met de begeleidingscd die bij het boek geleverd is, omdat ik het muziekstuk (wat ik vrij goed ken) toch eens met piano wilde spelen en toen viel het me op dat de musici op de begeidingscd het stuk in een enorm hoog tempo spelen. Waarom doen ze dat? Het is namelijk voor de beginnende musici ook wel eens leuk om een muziekstuk mee te kunnen spelen en wanneer het tempo iets lager ligt is het ook nog steeds een super mooi muziekstuk, naar mijn mening zelfs mooier, aangezien je dan niet zo haastig hoeft te spelen, maar ook de rust in de muziek bewaart waardoor de noten ook beter gespeeld kunnen worden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
916

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een muziek-stuk wordt ofwel traag ( Largo ), normaal ( Andante ) en snel ( Allegro ) gespeeld, met tussenin nog veel gradaties.
Die benaming is altijd vermeld aan het begin van het stuk, ook wordt al eens een getal genoemd.
Een muzikant bestudeert eerst een nummer heel traag, om op den duur de juiste snelheid te halen, die snelheid hoort u op de begeleiding-cd...
Ben ook van mening dat vele muziekstukken die redelijk traag gespeeld worden veel mooier klinken dan op de " juiste" snelheid...
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding