Waarom luisteren Christenen naar hun eigen popmuziek ?

Van artiesten waar wij ( de meesten van ons ) nog nooit van gehoord hebben , die bij hen wereldsterren kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag waar ik helaas geen antwoord op heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag..ik hou namelijk van spirituele muziek.
en dat vind ook haast niemand mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is leuk Snoeske want ik was naar "sprirituele muziek" aan het luisteren . Susan Deyhim en Stephan Micus. Toen dacht ik , ik luister naar mijn eigen soort muziek en toen dacht ik aan de Christelijke pop liedjes die je soms op de EO ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=4fBhVyUmL6o&feature=related hier zat ik naar te luisteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL kijken of ik jou ook een link kan sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben iets aan het zoeken , ik kom hier nog op terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.youtube.com/watch?v=QjVPpbyNHb8 Sussan Deyhim - Gereyley Ik vind jouw Deva Premal song echt top! Meeslepend en doordringend !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.youtube.com/watch?v=-tYv-EbOuCs

Stephan Micus - Earth
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi! GoldEnten! leuk ook om uit te wisselen!

Het beste antwoord

Omdat dit waarschijnlijk christelijke nummers zijn die zingen over het geloof. Dat is mooi en als jij iets meemaakt en daar word over gezongen vind jij het waarschijnlijk ook mooi! Ben zelf ook christen maar vind christelijke popmuziek wel mooi maar dat draai ik niet zomaar even, eerder gewoon de top 100 enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat ze alleen willen luisteren naar liederen waar Het Woord in wordt verkondigd. En als je dat 'popmuziek' wilt noemen dan mag dat, maar ik heb daar mijn gedachten over.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had de indruk dat het te maken heeft met de vermeende 'duivelse' invloeden op de normale popmuziek. Ik kan vanuit religieus oogpunt echter niet verklaren waarom religieuze popmuziek dan ineens wel goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een kwestie van samenzijn en samenvoelen!
Het herkennen!
AWM
13 jaar geleden
@Loenie: LOL!
Het is herkenning!!
Daarom vinden ze het mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat ze dat mooi vinden en omdat er een verkondiging in zit die ze waarderen. Ze (we) luisteren echter ook naar 'gewone' popmuziek, ik draai ook rustig Metallica en Shakira etc.

Maar ik denk dat jouw stelling voor meerdere muzieksoorten op gaat, in bijvoorbeeld de countryscene heb je ook artiesten die binnen de countrymuziek helemaal 'hot' zijn en waar de rest van de wereld nog nooit van gehoord heeft.

Kortom, waar je interesse ligt daar weet je veel van, iets wat buiten je interessegebied ligt weet je minder van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook Christen, en luister naar alle soorten muziek. Alleen niet naar black metal, omdat het me niet aanstaat.

En wat is er raar aan naar "eigen" muziek luisteren? Rasta's luisteren ook naar Reggae, en Marco Bakker draait ook vast wel zijn eigen cd'tjes en van collega klassiekers! Ieder zijn smaak, daar zijn Christenen geen uitzondering op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks raar , vind het alleen intrigerend , een hele subpopcultuur waar "wij" niet van weten .
Christenen luisteren graag naar praisemuziek, omdat zij zich daar in kunnen spiegelen.
Hoewel ik Christen ben, houd ik van Era, Enigma, en Enya.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen Christen, dus kan niet voor hen antwoorden, maar wat ik me kan voorstellen is dat het fijn is om teksten te horen over onderwerpen die jij interessant vindt, en geen teksten te hoeven horen die botsen met hoe jij in het leven staat.

Van die Christelijke rock bijvoorbeeld, kan ik me heel goed voorstellen. Rock en metal is gewoon hartstikke lekkere muziek, lekker energiek. Maar de teksten zijn regelmatig zeer agressief en negatief, en ik kan me voorstellen dat veel mensen dat niet fijn vinden om aan te moeten horen, terwijl ze de muziek zelf wel lekker vinden. Of mensen die lekker mee willen zingen/schreeuwen met de muziek, maar dan wel teksten willen schreeuwen waar zij achter staan, en niet dingen die totaal botsen met waar zij in geloven. En bij zo'n Christian Rock band vind je dat dan, wel de lekkere geluiden, niet de vervelende teksten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow mooi antwoord . Klinkt ook erg logisch . Hoewel ik denk dat 80 % van de Rock over 'love ' gaat .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van die softe rock denk ik dat inderdaad ook, van hard rock niet.
Waarom luisteren natuurliefhebbers naar dolfijnen op cd?

En dan nog iets: ken je Frank Zappa?
Ja: ok, dan weet je dat hij een oncatagorisable artiest is die een omslag in de muziekwereld heeft betekend (o.a. in waarschuwingsstickers 'explicit lyrics' en dergelijke)
Nee: maakt niet uit, er zijn maar heel weinig mensen die Frank Zappa kennen

Nouja, mijn punt is: natuurlijk luisteren (veel) Christenen naar een muziekstijl die bij hun geloof past. En wereldsterdom is enorm subjectief. Het idee om bij een 'wij' te horen wat betreft muzikale kennis gruwt mij.