Waar vind ik een oude versie van het kinderlied "Een treintje ging uit rijden"?

Op youtube vind ik alleen moderne versies.
Ik zoek iets uit de jaren 50/60.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
2.5K

Het beste antwoord

De tekst en muziek blijkt door Herman Broekhuizen te zijn geschreven. Die ken ik van 'Kleutertje luister', maar het gevraagde lied is mij niet bekend. Hier staan de noten en akkoorden bij, dus het kan zo op de originele manier uitgevoerd worden: http://www.vrijeschoolliederen.nl/wp-content/uploads/een-treintje-ging-uit-rijden1.pdf
Het is te beluisteren op https://www.muziekweb.nl/Link/LAX1214/Ik-zag-twee-beren-en-99-andere-bekende-kinderliedjes?TrackID=LAX1214-0031
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een praatje aanknopen met een oudere en dan vragen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
op senioren plaza.een website voor ouder liedjes,versjes en aanverwante .http://www.seniorplaza.nl/item/detail/Liedje/een-treintje-ging-uit-rijden.verder nog gevonden:
trein

Een treintje ging uit rijden
Van Amsterdam naar Rotterdam.
En achter al die raampjes
Daar zaten zoveel kinderen.
En die deden zo en die deden zo
Achter al die raampjes
En die deden zo en die deden zo
Zie za zo

Een treintje ging uit rijden
Van Amsterdam naar Rotterdam.
En achter al die raampjes
Daar zaten zoveel kinderen.
En die deden zo en die deden zo
Achter al die raampjes
En die deden zo en die deden zo
Zie za zo

Een treintje ging uit rijden
Van Amsterdam naar Rotterdam.
En achter al die raampjes
Daar zaten zoveel kinderen.
En die deden zo en die deden zo
Achter al die raampjes
En die deden zo en die deden zo
Zie za zo