Wie weet welk orgelstuk dit is?

Ik mis van dit stuk de eerste bladzijde, dus ik heb geen flauw idee waar dit stuk vandaan komt. Hierbij een fotootje van een bladzijde van het stuk. Kan iemand ook zeggen uit welk boek dit komt?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Het is het Andantino in g-moll van Cesar Franck. Je kan het hier gratis downloaden: http://www.free-scores.com/download-sheet-music.php?pdf=53846.
Ik vind het zelf ook een heel mooi orgelstuk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha, Johnny Cash heeft zeker weten naar dit stuk geluisterd!! Het refrein van "Don't take your guns to town, Bill" van hem komt dus gewoon bij Cesar Franck! Geniaal, hahaha. (Op het filmpje van jouw link https://www.youtube.com/watch?v=dbblwXWgPdw op 3:46 minuut)

Andere antwoorden (1)

Laatste 2 maten van de derde regel zijn gewoon het refrein van "Don't take your guns to town, Bill" van Johnny Cash!! :D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
haha, beetje vergezocht, maar goed. Lijkt er wel op inderdaad xD