Welk lied is dit? Het begint zo: In het begin was het donker.

Ik ben de muziek die op mijn computer staat aan het ordenen, er zijn echter een aantal liedjes waar geen titel bij staat. De tekst gaat zo: In het begin was het donker, er was geen zon en er was geen maan. Verder wordt in de tekst gezongen dat God alles maakte en tot slot maakte hij jou en mij.
Heb al gezocht op youtube, maar vind het voorlopig niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
2.2K

Het beste antwoord

Dat is het Scheppingslied van Herman van Veen.

Toegevoegd na 31 minuten:
Het staat op de LP "Verhalen & Liedjes uit het Oude Testament" uit 1979: http://www.discoveen.nl/testlp.htm

Toegevoegd na 36 minuten:
De officiële titel van het lied is kennelijk niet Scheppingslied, maar 'In het begin'.

Toegevoegd na 1 uur:
De oorspronkelijke LP waar het lied op staat heet "Wat de Bijbel ons vertelt", en stamt uit 1971.

Het is me nog steeds niet gelukt er een digitale opname van te vinden. Deze is wel via Fonos verkrijgbaar geweest, maar helaas is die organisatie opgeheven...

Toegevoegd na 1 uur:
Herstel: dat was geen LP maar een serie Singles met bijbelse liedjes.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oké, bedankt. Vandaar dat ik niks vond op YouTube. Het staat waarschijnlijk op een cd die mijn oudste zoon eens op school meegekregen heeft.