iemand een idee hoe ik met een mbo niveau 2 toch nog een opleiding artiest manager kan volgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je bij google intypet : opleiding artist manager vind je meer dan 10 hits.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het een MBO4 opleiding? Dan moet je eerst mbo3 halen om te mogen starten. Welke opleiding je doet maakt daarbij niet uit.
Je kan bijvoorbeeld in je huidige richting doorleren of een ander kort traject gaan doen op niveau 3. Om te voorkomen dat je straks met allemaal verschillende diploma's zit is het misschien slim om nog een opleiding in je huidige richting te volgen. Wil je dit allemaal niet. Dan is vavo ook mogelijk. Je zal dan je havo moeten halen, of vmbo-t. Aanvullende informatie over je vraag is welkom, want misschien sla ik hier de plank mis. Ik heb je vraag proberen te beantwoorden zoals ik het lees.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee dit zijn precies de antwoorden die ik zoek op mijn vraag alleen heb ik al een mbo2 diploma hoe kan vavo mij helpen om toch de opleiding artiest manager te volgen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op vavo zou je dan havo of vmbo-t kunnen doen. Dat word vaak aangeboden in de avond uren. Het kan financieel niet aantrekkelijk zijn om vavo te volgen, want je kan misschien een tegemoetkoming in de kosten krijgen maar je zal er toch naast moeten werken om rond te komen. Als je op het MBO nog recht hebt op studiefinanciering, is dat misschien slimmer. Dan ga je voltijd BOL volgen. Dat is afhankelijk van je situatie. Een havo diploma halen is intensiever dan mbo3. Je kan het best beide opties uitzoeken.

Antwoorden (1)

Je kunt met een mbo niveau 2 bij sommige opleidingen (mbo niveau 4) doorstromen naar bijv. het 2e of 3e jaar. Zo kun je via verkorte leerweg een mbo op niveau 4 afronden.

Een andere optie is een 21+ toets afleggen, mits je natuurlijk 21 jaar of ouder bent.