van wie is het liedje hotel california?

En die ik bedoel is niet van eagles, maar was volgens mij wel redelijk bekent. Een paar jaar geleden had ik die cd maar die ben ik kwijt, da s meer dan 10 jaar geleden dus wel een beetje oud liedje. Weet iemand de artiest ervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet van de Eagles?? Zal ie wel gecoverd zijn...de hufters. Met zo'n stomme beat erachter en idiote rap er overheen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een cover hoeft niet meteen slecht te zijn.
Ervanuit gaan dat een cover van een (bekend, klassiek) nummer slecht is zegt meer over jou dan over de bands die creatief zijn met hun instrumenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel! Ik heb het me denk ik me verkeerd herrinerend, ik was klein maar dat liedje vond ik altijd zo mooi! Het was miss california van dante thomas
Sorry had ik dus verkeerd gedacht en dus gevraagd :$

Antwoorden (4)

Red Hot Chilli Peppers? Californication of Dani California?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van "The Cat Empire"?
Een andere kan ik niet vinden

Toegevoegd na 1 minuut:
Hm, is toch een cover van het origineel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hotel California is door onder andere de volgende bands/personen gecoverd:

Alabama 3
The Cat Empire
The Killers
Sylvain Cossette
William Hung
Rascal Flatts
New Found Glory
Gipsey Kings
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het oorspronkelijke origineel waar Hotel California van The Eagles op gebaseerd is heet "We used to know" en is van Jethro Tull. Het stond in 1969 op hun tweede lp, Stand up.
Amadea