Hoi, kan iemand me uitleggen wat er bedoeld wordt met een Extended Remix? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
3.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het liedje begint en eindigt dan meestal dan met alleen de beat.
Dit is dan makkelijker voor de DJ om het in te mixen.

Antwoorden (2)

Een remix is een nieuwe bewerking van een bestaand liedje of instrumentaal muzieknummer. Ritmes en deuntjes daaruit worden op een andere manier door elkaar gemengd.
Extended betekent dat het verlengd is. De remix duurt dus langer dan het origineel.
Amadea
8 jaar geleden
In de jaren tachtig was de maxi-single populair. De afmeting van een lp, namelijk 12 inch en het toerental van een single, 45 tpm.
De lengte van de single kon daardoor ongeveer een kwartier zijn.
De groeven, in werkelijkheid één groef per kant, stonden wat verder uit elkaar en bood dan ruimte voor meer dynamiek.
Een gewone single werd dan geremixed en lang uitgevoerd.
Vandaar de benaming extended remix.