Ik werk als vrijwilliger bij omroep Veldhoven en mijn collega's van de radio krijgen een door een computer samengestelde lijst met liedjes (op basis van genre, tijd van de dag en het jaar, enz.). Ze mogen daar wel binnen bepaalde grenzen van afwijken. Bij de iets grotere broer uit Eindhoven, studio 040, mag een DJ echter al helemaal niet meer van de lijst afwijken. Volgens een collega van mij die bij beide stations draait vind hij het daarom ook juist leuker bij omroep Veldhoven.

Conclusie: alleen bij echt kleine radiostations is er vrije keuze van muziek.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Niet bij de grote zenders iig. Bij de meeste zenders staat vrij vast wat wel of niet gedraaid mag worden. Het zal per zender en per DJ misschien wat verschillen. Midden in de nacht zal het allemaal niet zo boeien, maar overdag wordt het steeds stricter. Als een 538-DJ besluit zijn hele uitzending met deathmetal te vullen kan hij halverwege de uitzending zijn ontslag in ontvangst nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals MrTomaat al opmerkte is de keuze niet bij de DJ's. Toch hebben ze bij sommige stations wel enige inspraak. Bij 3FM bijvoorbeeld wordt de lijst samengesteld door de DJ's en de muziekredactie. Ook hebben de dj's bij 3FM nog recht op een freechoise liedje die ze gedurende de dag mogen draaien.