Waar kun je muziek zoeken op instrument bezetting?

Mijn kinderen maken muziek. Soms spelen ze samen met muzikale vriendjes of vriendinnetjes. En dan komt telkens weer die vraag: "Pappa, weet jij muziek voor deze bezetting", bv laatst, iets voor altsax, piano en gitaar.

Bestaat er zoiets als een zoekwebsite waarmee je bij wijze van spreken voor een 25-tal instrumenten vink-boxjes hebt zodat je alleen muziek krijgt met aangevinkte instrumenten.

Helemaal mooi zou zijn als die site meteen bladmuziek voor de betrokken instrumenten aanbiedt, maar ik zou al tevreden zijn als ik weet welke muziek nummers/stukken met gegeven bezetting origineel werden gespeeld.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk niet dat je zo ver zal komen. Kan je niet beter de tablatuur ietwat aanpassen naar de instrumenten? Anders zou ik voorstellen, het probleem om te draaien en gitaar/bas/drum(keyboard te nemen, heb je gok ik 80% van alle populaire muziek (behalve dancemuziek dan). Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Anders zou ik beginnen met zoeken naar het listigste instrument qua populariteit (alt)sax. Als je daar eenmaal wat voor hebt zijn gitaar(daar is bijna alles voor te vinden in tabs) en piano vast beter te doen. https://www.ultimate-guitar.com/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.audiosparx.com/sa/display/displayby.cfm/target.instrument Misschien dat je hier wat aan hebt (niet wat je zoekt maar het is een idee).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb goede ervaring met Musescore, dat is een soort muziekschrijfprogramma (ook in het Nederlands). Hierin kun je zelf muziekstukken schrijven, maar ook hebben ze een soort muziekdeelprogramma. Hierin kun je diverse muziekstukken opzoeken. De exacte instrumenten wordt vaak lastig maar er zijn wel meerstemmige stukken. Ook kun je eenvoudig de stukken transponeren naar een andere stemming en/of sleutel. Een andere zoeksite is Freescores. Deze stukken kun je eventueel ook inladen in Musescore en zo transponeren.

Antwoorden (1)

Jet
Ik heb goede ervaring met Musescore, dat is een soort muziekschrijfprogramma (ook in het Nederlands). Hierin kun je zelf muziekstukken schrijven, maar ook hebben ze een soort muziekdeelprogramma. Hierin kun je diverse muziekstukken opzoeken. De exacte instrumenten wordt vaak lastig maar er zijn wel meerstemmige stukken. Ook kun je eenvoudig de stukken transponeren naar een andere stemming en/of sleutel.

Een andere zoeksite is Freescores. Deze stukken kun je eventueel ook inladen in Musescore en zo transponeren.