Waarom is Limahl ontslagen uit Kajagoogoo?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jaloezie: https://en.wikipedia.org/wiki/Kajagoogoo

Het beste antwoord

In plaats van 'is' zou je beter 'werd' kunnen gebruiken, want het gebeurde namelijk al in de zomer van 1983. Het ontslag van Limahl was in feite de nekslag, want daarna hadden ze nog één hitje en werden vervolgens anoniem.

Limahl (Chris Hamill koos een anagram van zijn achternaam als artiestennaam) is een geboren superster en hij genoot met volle teugen van het succes met Kajagoogoo. Zijn band-collega's waren daar minder gelukkig mee. De kwestie werd breed uitgemeten in de Engelse pers. Jaren later erkenden de leden dat het flink was opgeblazen. Feit is wel dat zijn begeleiders - ondanks het succes - 'gewoon' probeerden te blijven, terwijl Limahl puur voor de schijnwerpers leeft.
Limahl hoefde niet lang bij de pakken neer te zitten, want een jaar later mocht hij de soundtrack voor "Never Ending Story" verzorgen en scoorde hij met het titelnummer een grote hit.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat klopt, het inderdaad moest 'werd' zijn een typefoutje.
Wist wel dat hij eind '83 ontslagen werd maar wist de reden niet.
Bedankt voor het snelle antwoord!