Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik vinden hoe ik een liedtekst op de juiste melodie zing, waar ik dus de notenbalken zie met tekst erbij? Als ik zoek op zanglijnen, vind ik

alleen maar gitaarakkoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
891

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Helaas schrijf je er niet bij of het om een specifiek lied gaat. Maar in het algemeen is het zo dat je in een muziekwinkel bladmuziek kunt kopen. Er zijn fysieke winkels, maar veel kan ook via internet besteld worden. Van liedjes staan in bladmuziekboeken de noten en de tekst, zodat precies te zien is welk woord op welke tekst gezongen moet worden. Als je in een grote plaats woont dan is er kans dat de openbare bibliotheek een muziekafdeling heeft waar ook bladmuziek te leen is.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liefst de liederen van Prince. Kun je me daarbij helpen?
Amadea
12 jaar geleden
Van Prince zijn zeker songbooks verkrijgbaar. Vaak kan je de eerste muziekbladzijde op internet bekijken. Bijvoorbeeld hier: http://www.sheetmusicplus.com/title/Prince-Musicology/7789837

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding