Welk pianoliedje heeft de hele tijd dezelfde akkoorden C, Am, F, G?

Ik ken een simpel liedje op de piano, maar ik weet niet hoe hij heet.
Het liedje heeft DE HELE TIJD dezelfde akkoorden in de volgorde van C, Am, F, G, C, Am, F, G enz. Volgens mij is het ook een liedje die je met twee mensen kan spelen. Mijn vraag is of er misschien iemand is die dit liedje kent en ook weet hoe het heet...?
Alvast Bedankt :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=e46kyz9jdhg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een bekende 4 akkoorden progressie, dus daar zijn vaak honderden nummers meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou zitten daar nauwelijks pianoliedjes bij... Is er zang bij het liedje dat je bedoeld? Is het pop? Klassiek? Quattre-mains?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet het niet zeker, want ik ben niet zo heel goed thuis in akkoorden, maar bedoel je misschien de vlooienmars?
Amadea
8 jaar geleden
Kan je een regel uit de tekst noemen die daarbij gezongen wordt? Met de gegevens uit de vraag kunnen wij onmogelijk raden welk liedje jij bedoelt.

Het beste antwoord

Het beroemdste pianoliedje met het akkoord 'C As F G' dat gebruikt wordt voor het leren pianospelen is "Heart and Soul", zie link.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel sandokan!! Dit is precies het liedje dat ik al heeeel lang zocht!! GEWELDIG!!! Dank je!