Hoe heet dit instrument?

http://www.youtube.com/watch?v=N2xmPmEbY48

Deze bas/gitaarcombinatie heb ik nog nooit gezien. Heeft dit instrument een eigen naam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Heel apart inderdaad. Het is, zoals al eerder gemeld, 'gewoon' een 12 snarige basgitaar. Deze soort basgitaar is nog relatief nieuw. Het bestaat pas sinds 1990.

Quote:

1990: 12-snarige basgitaar van Hamer
Hamer komt met een 12-snarige basgitaar, ofwel 4 x 1 + 2 gepaarde snaren. De twee bijsnaren van de vier dikke bassnaren zijn dunner en een octaaf hoger gestemd. De Hamer 12-string is gebaseerd op een custom gebouwde bas voor Cheap Tricks bassist Tom Petersen uit 1979. Eerder, in 1981, kwam Modulus al met een prototype 12-string.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

12-snarige basgitaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
motorcyclegitaar. En hij zegt zelf dat het een bijzondere gitaar is, 12-snarige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dit een 12/12 gitaar.
Half acoustisch, half electrisch.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
De man die dat les geeft zeg zelf 'dit is de 12 snarige bas gitaar' dus het moet wel zo heten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12 string bass guitar. Over wie nu eigenlijk de uitvinder is (en wanneer) is nog wat discussie overigens. Maar alles wat je er maar van wilt weten is te vinden op de website in de link!