Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik de stem in een liedje weghalen bij music maker magix?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat gaat niet zomaar. Althans als het van een bestaand nummer is. Je kan proberen een bepaald bereik eruit te halen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit lijkt me niet mogelijk, het programma zou dan jouw stem moeten herkennen en er uit filteren.
Het is gemakkelijker om gewoon een karaoke versie te vinden op youtube :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is vrijwel nooit 100% , Wel zijn er bepaalde methode's d.m.v. Phase invert . Door de phase van het rechter kanaal te reversen en het samen te mixen met de linkerkanaal die onbewerkt is , Door met de levels te spelen van het Linker en rechter kunt u het effect beetje fine-tunen. Maar ik blijf het zeggen het is nooit 100% weg dit is maar een oude methode die vroeger veel werkt gebruikt , het was toen ook makkelijker omdat de meeste vocals toen in het midden van de stereo image zaten, Tegenwoordig is de kwaliteit veel beter en hebben de Vocals en Instrumenten een wijder stereo bereik! Vooral de vocals hebben tegenwoordig een stereo-spread waardoor het effect moeilijker te creëren is.
Hopelijk komt u er uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding