Wat heb ik allemaal nodig voor deze microfoon?

Wat heb ik allemaal nodig om de volgende microfoon te gebruiken op mijn computer? (microfoonstandaard of arm niet meegerekend)

Toegevoegd na 14 seconden:
http://www.bax-shop.nl/condensator-zang-studio/behringer-t-1-studio-condensator-microfoon/product-details.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Zo te zien heeft deze microfoon een aparte buizenvoorversterker met een XLR-3 uitgang.
Er zit dus geen USB-aansluiting op, om deze microfoon aan te kunnen sluiten heb je nog een (externe) USB geluidskaart nodig.
Een voorbeeld van zo'n kaart is de Midiplus Audiolink, hiermee heb je behalve de microfooningang op XLR en een gitaar ingang ook stereo-in- en uitgangen op cinch en een goede koptelefoon aansluiting.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor dichtbij stemgebruik is een windscherm aan te bevelen, zo'n ring met een stuk nylonkous dat tussen mond en microfoon de plop-geluiden onderdrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hi, Ja dat is een goede vraag.

Waarschrijnlijk heb je een Mixer nodig waar je de microfoon kan aansluiten. Die kan je op veel webwinkels kopen zoals conrad.

Ook een aanrader is de USB microfoon, hierbij hoef je niks extra's te gebruiken.
Je hoeft alleen een USB aansluiting te hebben en de software die bij de microfoon wordt meegeleverd.

Ik hoop je geholpen te hebben, als je nog een vraag hebt kan je het me altijd mailen. ( info@RadioXD.nl )

Groetjes Joost