Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ontvang ik mijn zenders op mijn radio?

Hifiketen zoekt vanzelf en ik ontvang alleen maar posten uit engeland, frankrijk en duitsland en zit toch op FM. Vroeger kon ik wel alles ontvangen wat ik wou. Waar light het probleem?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
865

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je radio kan niet op de FM zijn ingesteld want het zenderbereik is dan maximaal 100 km.
Je ontvangt engeland, duitsland en frankrijk en dat is niet mogelijk met FM.
Even zoeken hoe je de radio weer terugzet op FM. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat als de radio (tuner) aangesloten is op de kabel.
Als vraagsteller aangeeft wel degelijk op de FM band te zitten, wil ik toch proberen daarvan uit te gaan.
In België heeft men het vaker over radioposten, waar men in Nederland van stations spreekt.

Als vraagsteller nu eens in een hoog flatgebouw woont in of nabij Belgisch Limburg, dan zouden engelstalige radiostations (van de Engelse en Amerikaanse strijdkrachten in Duitsland), duitstalige, en franssprekende (Waalse) radiostations zowel via een aangebouwde radio-antenne opgevangen kunnen worden als via een kabelaansluiting.
In zo’n situatie kan het losraken van de radio-antennekabel ineens het effect hebben dat op de ingestelde frequenties andere stations te horen zijn. Een zelf naar zenders zoekende ontvanger kan de gebruiker dan helemaal uit zijn gewone luisteromgeving halen.
Maar anderzijds zou het logisch zijn dat er ook nederlandstalige zenders hoorbaar moeten worden.

De gemelde waarnemingen zijn zonder meer gegevens niet beter verklaarbaar.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding