Wat betekent de verwijziging 'Dancing in the moonlight' in songteksten?

Ik vraag me af wat dat nu eigenlijk betekent. Je komt het zo vaak tegen in songteksten:

- Jessie J - Domino
- Lady Gaga - Dancing in the dark
- Aaron Smith feat Luvli - Dancin
- Toploader - Dancing in the Moonlight
- King Harvest - Dancing In The Moonlight
- Scorpions - Dancing with the Moonlight
- Thin lizzy - Dancing in the moonlight

En er zijn nog liedjes met de woordgroep 'Dancing in the moonlight' in een songtekst.

Via het internet heb ik gevonden dat in de songtekst van King Harvest de woordgroep verwijst naar het gebruiken van drugs. Dit was soort van een codetaal. Maar geldt dit dan ook voor alle andere songteksten?

Danku.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is gewoon een niet bijster creatieve uiting van pseudoromantiek.
De artiesten die je noemt zijn dan ook niet de meest begiftigde, om het maar eufemistisch te duiden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is gewoon wat er staat: Dansen/dansend in het maanlicht.
Niets meer en niets minder.

Het beste antwoord

Nee, dat verwijst niet naar drugs. Het is gewoon een romantische beschrijving. Stel je maar voor: een zwoele zomeravond, strandwoning aan de Middellandse zee, muziek draait, en het stel danst daarop in het zand verlicht door de maan.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uiteraard plus voor dit heldere antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel.