Hoe heette het liedje dat de Zangeres Zonder Naam min of meer bekend maakte?

Johnny Hoes was rond 1955-1957 opzoek naar een nieuwe volkszanger. Hij kreeg van een bekende een bandje opgestuurd. De zanger vond hij niks, maar het kinderstemmetje op de achtergrond had wel wat. De stem bleek van een volwassen vrouw te zijn (later de Zangeres Zonder Naam).

Wie weet wie de zanger op dat bandje was?
Wie weet hoe het liedje heette?
Weet iemand of er nog een opname van bestaat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
2K
Amadea
8 jaar geleden
Een heel klein stukje verder: die zanger kwam uit Maastricht, en de demo werd in 1957 gemaakt.
Amadea
8 jaar geleden
En die zanger met wie Mary Servaes-Beij bevriend was droeg zij met de demo voor als mogelijke opvolger voor Jo Erens, die in januari 1955 plotseling overleden was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zij heeft ook samen gezongen en één of meer plaatjes gemaakt met haar broer Jerry Beij maar ik weet niet of dat al haar eerste plaatje was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het blijkt trouwens Bey te zijn, zonder puntjes dus. Kijk even op You Tube want daar staat ook iets van hem op. Deze broer schijnt nog in leven te zijn.
Amadea
8 jaar geleden
Op http://www.royalglitter.com/de-koningin-van-het-levenslied/ staat het volgende:
"Toen hadden we in ons groepje een zanger – die zong Limburgse liedjes. En op een gegeven moment vroeg een van de mensen van de orkesten waarmee we werkten of we niemand wisten die in het Limburgs iets kon zingen. Wij vonden al lang dat die jongen een plaat moest maken. En ik zei: ja, ik ken wel iemand. Hebben we een bandje gemaakt. En ik dacht toen we dat bandje maakten: ik zing de tweede stem mee, als ondersteuning. Dat bandje kwam bij Johnny Hoes, dus die hoorde ook mijn stem. En die vond dat ik naar de studio moest komen. Daar heb ik ‘Het kindergebed’ gezongen. Dat moest een plaatje worden. Voor mij hoefde dat niet. Ik wilde helemaal geen platen maken.” En hoe is het met die jongen afgelopen? “Dat is dus nooit iets geworden".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan Jerry Bey nooit geweest zijn. Hij was de broer van de Zangeres Zonder Naam en heeft nog diverse platen gezongen naderhand.

Antwoorden (1)

De eerste gouden single van de Zangeres verscheen in 1959: Ach vaderlief, toe drink niet meer. Het is de eerste uit een lange rij hits die de Zangeres tot in de jaren tachtig scoorde.

En maakte haar dus min of meer bekend !
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dat wordt niet gevraagd.