Wat is de Engelse titel en naam oorspronkelijke zanger van dit liedje van Paul de Leeuw?

'Opeens zie ik me [mij] staan', gecoverd door Paul de Leeuw. Op youtube kan ik alleen een versie van Dennis de Groot vinden, maar links plaatsen lukt niet met de tablet.

Een echte O ja-vraag want ik ken het origineel maar kan er al een week niet op komen. Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.8K

Het beste antwoord

De melodie is van Charles Aznavour en George Groot schreef er de Nederlandse tekst op. Het lukt me tot nu toe niet om de originele titel te achterhalen, maar het lijkt me dat die Frans is en niet Engels.

Toegevoegd na 11 minuten:
De originele titel luidt "Hier encore".

Toegevoegd na 17 minuten:
Het is nadat Charles Aznavour het schreef wel vertaald in het Engels, Italiaans, Japans en Spaans. De Engelse titel is "Yesterday when I was young", op tekst van Herbert Kretzmer. Gezongen door Roy Clark is die het bekends geworden.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, zeker Engels. Wellicht ook een Franse uitvoering, maar Aznavour zong ook soms in het Engels. Zal eens verder zoeken. Bedankt zover!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yesterday when I was young van Charles Aznavour, inderdaad oorspronkelijk in het frans 'hier encore'. Bedankt Amadea + en beste antwoord!